fbpx

Fidelitatea clienților – factorul cheie în dezvoltarea unui restaurant

Respectarea unor principii importante ar putea crește considerabil profitul unui local, fie că este vorba de restaurant, bar, cafenea sau pizzerie.

Experții din domeniu HoReCa sunt convinși, precum că, fidelitatea clienților este factorul cheie la care trebuie să atragi atenția atunci când dorești să dezvolți un restaurant.

  1. Dacă dorești ca clienții să revină, este nevoie să le ceri furnizorilor produse mai deosebite, pe care clienții nu le găsesc peste tot. Iar atunci când într-un meniu se regăsesc aceleași bucate și băuturi ca peste tot, șansele pentru profit îndestulător sunt mici. Ideea este următoare, produsele și băutura ar trebui să fie de cea mai bună calitate, să fie variate, iar prețul în raport cu anturajul și serviciile avantajoas.
  2. Un restaurant de succes se bazează pe instrumente concrete. Ceea ce înseamnă că trebuie să fiți flexibili în prestarea serviciilor pentru a satisface cât mai bine dorințele clienților. Cineva dorește o pizza personalizată? Nici o problemă! În momentul preluării comenzii dacă aveți un Touchscreen Menu POS puteți edita rețeta direct în el. De exemplu cu un soft de gestiune pentru restaurante de la iiko aveți totul la îndemână pentru a satisface preferințele clienților!
  3. Folosește mijloace moderne de interacțiune cu clienții. Cu meniul digital clienții tăi vor cunoaște extrem de bine ofertele restaurantului printr-o varietate de opțiuni oferite. Cu ajutorul unei interfețe comode le poți povesti cum se prepară bucatele și despre unicitatea originilor sale. Adaugă recomandări și încurajează-ți oaspeții să încerce ceva nou. Colectează feedback-ul din partea lor și învață cum să-ți îmbunătățești afacerea.
    Cu ajutorul meniului în format digital, ușor poți controla și modifica ofertele.
    Investiția se recuperează imediat, deoarece îți permite să micșorezi numărul ospătarilor și să mărești viteza de preluare a comenzilor. În plus nu suporți cheltueli cu tipărirea meniurilor pe hârtie care se deteriorează într-un timp rapid.
  4. În localuri de tip fast-food majoritatea clienților pierd mult timp stând la coadă așteptând să-i deservească casierul. Acest fapt îi deranjează mult. Când se formează cozi lungi clienții deseori refuză și plec în alt loc mai puțin aglomerat. Gestionarea electronică a cozilor cu ajutorul unor dispozitive mobile și soluții digitale accelerează deservirea clienților. De exemplu într-un soft de tip iiko, după ce comanda a fost preluată, ea este trimisă imediat la bucătărie. Când comanda este gata, personalul bucătăriei stabilește starea comenzii ca fiind executată.
    O dată pregătită comanda, starea acesteia este afișată pe panoul din fața clientului. Astfel se reduce timpul de așteptare a comenzii cu 40%.
  5. Oferă servicii suplimentare care nu te costă nimic, iar pentru clienți ar prezenta valoare. În acest context, te poți gândi la niște servicii suplimentare care ar completa serviciile standard. Aceste lucruri îți diferențieză restaurantul. Un dispozitiv sonor (sistem de apel) pe masă cu ajutorul căreia clienții să poată chema ospătarii sau să-și comande un taxi, ar constitui un mare avantaj. Regula e simplă, orice alt serviciu care se diferențiază de ce se oferă în alte puncte de alimentație publică, îl va determina pe client să povestească despre experiența personală în localul tău și astfel să crească numărul celor celor care vor să se bucure de serviciile tale.
  6. Atrage atenția la personalul restaurantului pe care-l angajezi. Cât de gustos nu ar fi bucatele, cât de plăcut nu ar fi anturajul, lipsa amabilității personalului îi poate determina pe clienți să părăsească acest local cu cele mai negative emoții. Modalitatea cum angajații îi tratează pe clienți este printre cele mai importante aspecte de care ar trebui să țină cont proprietarl unei afaceri. Și viceversa, angajații pot determina pe unii clienți să mai viziteze localul. De asemenea, ai grijă ca angajații tăi să fie mereu motivați. În acest sens, cu ajutorul unui soft de gestiune poți ține evidența clară și 100% corectă a orelor efectiv lucrate de angajați, poți vizualiza eficiența și rapiditatea acestora în baza unor indicatori KPI. În baza lor puteți justifica primele sau penalizările, în cazul în care doriți să motivați sau să sancționați pe cineva.

S-ar putea să-ți placă și...

Articole populare